Military Review

List of Russian media receiving foreign funding

157
Recently, the Federal Service for Supervision in the Sphere of Communications, Information Technologies and Mass Communications (Roskomnadzor) has published a list of media outlets with Russian jurisdiction that receive funding from foreign sources. The official name of the list: “Notice of receipt by the editors of the media, broadcaster or publisher of funds from foreign sources” (ibid full list).


The publication of this kind of data is a new practice. Previously, the media worked in the Russian Federation, without providing data to the controlling agency about the sources of their funding. However, in 2015, a decision was made that changed the situation. Thus, the media receiving funds from abroad, Roskomnadzor ordered to disclose information of this kind. This was done as a kind of analogy (for the media environment) to the legislative norm on non-profit organizations and foreign agents. The point is that all non-profit organizations engaged in political activities to one degree or another, in Russia, the law obliged to designate its status as a non-profit NGO.

As in the case of NPOs, not all Russian mass media have such a legal norm provoked a calm response. And what only after such an innovation did Roskomnadzor not hear in its address! .. First of all from the "non-living" media.

Apparently, the cause of the unrest on the part of individual media platforms is related to the fact that their management team tried in every way to hide from readers (viewers, listeners) the fact that the media is fed from the hands of representatives of foreign countries. And if it feeds, then, therefore, in many respects it reflects (protects) the interests of the investor. After all, it is naive to believe that if a newspaper, magazine, television channel, radio station or Internet portal is financed, for example, by a Western foundation, then the media reader (viewer, listener) will find something that sheds light on the real problems of such financing. Although these real tasks sometimes reveal themselves too actively ... Simply, the management team of individual media is too eager to master foreign funding, obviously, hoping that the flows (or at least the streams) of foreign funds will not run out in the future.

Responsibility for a single refusal to provide information to Roskomnadzor about the availability of foreign funding from the media entails liability in the form of a fine in the amount of 30 to 50 thousand rubles. For large media, the means, to put it mildly, are not the largest, and must be significantly lower than the volume of foreign funding. Repeated refusal to provide information on the availability of foreign funding from the media leads to the possibility of revoking the certificate of registration by the Federal Service for Supervision in the Field of Communications, Information Technologies and Mass Communications.

Russian legislation requires the media to report once a quarter on the availability of foreign funding. The concept of foreign funding does not fall under the receipt of funds for the publication of advertising, if the amount does not exceed 15 thousand rubles.

It is worth recalling here that, since January 2017, an amended rule has been introduced in relation to the Russian media, limiting the share of foreign shareholders to 20%. In addition, since 2017, the founders of the media in Russia will not be able to become both foreign citizens and individuals with dual citizenship.

List of Russian media receiving foreign funding


If we talk about the media, which are associated with the publication of political and (and) economic news materials or analytics on the same topics, then a fresh list of media receiving foreign funding is as follows:

Newspaper "Vedomosti" (organization CJSC Business News Media);
edition of the publishing house of JSC "Kommersant", including the newspaper of the same name, as well as the magazine Ogonyok;
"Economic policy" (organization of the ANO Editorial Board of the Economic Policy journal);
"Financial newspaper", Fingazeta.ru (organization LLC MMG);
Portal "SNOB" (SNOB) (organization of Snob Media LLC);
New Newspaper (ZAO Publishing House "Novaya Gazeta");
portal blocked by Roskomnadzor Grani.ru (LLC "Flavus").

There is an unexpected representative of this list. Quite unexpected ... It turned out that foreign funding for information activities is received and "Russian newspaper". The very combination of the words "Rossiyskaya Gazeta" (FGBU "The Editors of the Rossiyskaya Gazeta") receives foreign funding ", looks like an oxymoron. But it really does ... And hardly from Astana or Minsk ... And if with the mentioned Snob or “Granyami.ru”, as they say, everything is clear, here’s the RG’s foreign funding raises certain questions. One of them: why did you need foreign funding for the mass media, which is the official publication of the Russian government? Or a ruler RF GUSTs does not consider it necessary to adequately finance its organ? ..

Information about the volume of foreign financing and the “investors” donor of the mentioned Russian mass media Roskomnadzor, as it happens, is not published yet. And it seems that other people's money is not accepted, but ... It seems that for many Russians, it would still be useful to know what kind of a foreign country (foreign company) and how much it invests in a certain Russian mass media. At least for citizens to understand how much interest objective data and Russian interests are actually reflected in such media.
Author:
157 comments
Information
Dear reader, to leave comments on the publication, you must sign in.
  1. bad
    bad April 27 2016 05: 45
    +42
    Vedomosti newspaper (organization Business News Media CJSC);
    publications of the publishing house of Kommersant JSC, including a newspaper of the same name, as well as the Ogonyok magazine;
    “Economic Policy” (organization ANO Editorial Office of the journal “Economic Policy”);
    Financial newspaper, Fingazeta.ru (organization of MMG LLC);
    SNOB Portal (SNOB) (organization of Snob Media LLC);
    Novaya Gazeta (ZAO Publishing House Novaya Gazeta);
    Portal Grani.ru blocked by Roskomnadzor (LLC Flavus).
    ..the same discovery to me! for so many years they have seen! fellow laughing
    1. Mahmut
      Mahmut April 27 2016 05: 51
      +18
      Announce the whole list! (Shurik's new adventures)
      1. venaya
        venaya April 27 2016 05: 56
        +53
        Mahmut : "Announce the whole list!“- I don’t believe in any list, even cut me to pieces! In my opinion, it is necessary to draw up a minimum list of media that may not have foreign funding, I think that, to my regret, it will be very, very short!
        1. vladimirw
          vladimirw April 27 2016 15: 29
          +19
          Judging by what they write and say, our so-called free media show, they’ve bought everything.
          For example, REN TV is 10% more or less patriotic programs, and the rest is a goony propaganda from Hollywood and the Department of State
      2. Enot-poloskun
        Enot-poloskun April 27 2016 06: 28
        +1
        I am surprised. In the list is Kommersant. Suddenly.
        1. Volgobalt
          Volgobalt April 27 2016 08: 30
          +26
          Why be surprised ??? A long-standing nest of liberals of all stripes!
        2. drilled
          drilled April 27 2016 11: 26
          +15
          Quote: Enot-poloskun
          I am surprised. In the list is Kommersant. Suddenly.

          What is "sudden"? It belonged to Berezovsky.
        3. vladimirw
          vladimirw April 27 2016 15: 29
          +2
          Yeah, the miracle of liberalism
        4. NordUral
          NordUral April 28 2016 09: 08
          +1
          Indeed, who would have thought.
      3. larand
        larand April 27 2016 07: 21
        +10
        Quote: Mahmut
        Announce the whole list! (Shurik's new adventures)

        Yes, you can find a list, just what will it give? The list is miserable, because, for example, the vast majority of sites, especially in the regions, for some reason do not even belong to the media, but they live on foreign pennies and work them hard. But Roskomnadzor only throws up the pens, saying that since it’s not the media, we can’t influence them.
        1. Orionvit
          Orionvit April 27 2016 20: 52
          +5
          The train started moving. This is good news. I hope the process goes on, otherwise it's time for some people to turn the nuts. Another question is interesting. In addition to print media, will the list include radio and TV channels? Such gadyushniks as "echo of Moscow" and, to say the least, "rain", it is high time to close and go to court.
      4. BAI
        BAI April 27 2016 09: 53
        +4
        The link is in the article. Everything is written there. 28 publishers. There are dozens of editions. 90% - fun.
      5. Boris55
        Boris55 April 27 2016 17: 33
        +4
        The entire list will not fit into any forum.

    2. Aleksander
      Aleksander April 27 2016 06: 08
      +55
      Quote: bad
      same discovery to me! for so many years have seen


      With these mercenaries, everything is clear. But how did it happen that Russian state contains (via Gazprom) Russophobic anti-state "Echo of Moscow", and until recently, "Dozhd" -that does not fit in my head.
      1. Angara
        Angara April 27 2016 06: 49
        +31
        Quote: Aleksander
        the Russian state maintains (through Gazprom) the Russophobic anti-state "Echo of Moscow"

        The same is true for Gazprom's national heritage! But I just can't find a cashier where I can get cash for my "property" wassat
        1. Dezinto
          Dezinto April 27 2016 06: 53
          +8
          "How so? After all, this is common gas, and dreams come true only with you."

        2. am808s
          am808s April 27 2016 10: 04
          +6
          And you that there are not enough cash desks in which you bring your cash for this very "property" ??
          1. NordUral
            NordUral April 28 2016 09: 13
            0
            Good question!
      2. CONTROL
        CONTROL April 27 2016 07: 11
        +24
        Quote: Aleksander
        Quote: bad
        same discovery to me! for so many years have seen


        With these mercenaries, everything is clear. But how did it happen that Russian state contains (via Gazprom) Russophobic anti-state "Echo of Moscow", and until recently, "Dozhd" -that does not fit in my head.

        This is the most poisonous paradox of our difficult time! And - partly the source and reason of attacks on the state administration of Russia, from the liberals, both the right and the left, and us - the so-called. "people" ... It - the state - through the efforts of these same liberals, the Gorbachevs, Yeltsins and others - has somehow become unmanageable! And we are rolling a barrel at Putin! He still needs full power over this state - and this can take his whole life! ... So he began with what is more accessible and relatively controllable - the armed forces and international relations, having reliable and proven allies and like-minded people in these areas ; even the same Serdyukov was "in the team", but - the man could not resist, stealing ... Sometimes, what can you do!
        ... Let's hope that Putin - and his "team" - will have enough strength and time to seize the initiative from "them" in other spheres of government - finance, industry, social services, education, culture, science ... and te te ...
        Who wants to - extend the list, make sure - how long it is, and how complicated it is!
        Therefore, they convince us before any elections of the need for an active civil position; that's why the "national guard", that's why Roskomnadzor ...
        1. Karabin
          Karabin April 27 2016 09: 48
          +7
          This is the most poisonous paradox of our difficult time!
          Post-million torment Putin. How is it, like GDP is a darling and a genius, and around are foreign agents, and in
          other areas of government - finance, industry, social services, education, culture, science ... and te ...
          cannot take over control in any way. My dear, 16 years have passed. I understand everything, and your belief in the leisurely and thoroughness of the Leader, his manner of "not breaking the wood" and other nishtyaki. But at such a pace he will take over control for about 50 years. He will die, whatever one may say. And you do not intend to replace the Pilot. The passage about successes in the field of foreign policy looks like an anecdote if you just look at the intermediate results on the example of Ukraine lost to the west, the forgotten Russian population throughout the post-Soviet space, the betrayed Russian Uprising in Novorossia, the dead EurAsEC and the paper CSTO.
          .. Let's hope that Putin - and his "team"
          Former Minister of Finance Alexei Kudrin was elected Chairman of the Board of the Center for Strategic Research (CSR). Kudrin himself announced this to reporters.
          Kudrin said that his arrival in the TSSR is connected "on behalf of the president, his appeal to me with a request to join in the development of a development strategy for Russia after 2018. "


          Did you mean such a team? And in it there is dimon, dvorkovich, shuvalov, nabiulin. It may be enough to torment and come up with crap that the dark forces do not let Putin work, but to understand that what is there, including foreign agents, like a government WG, is the result of the work of Putin and the team, and not the mishandled Cossacks. For if the Cossacks worked it out, then the guarantor, for any managerial impotent.
          Therefore, they convince us before any elections of the need for an active civil position; that's why the "national guard"
          Yes, quit. Everything is much simpler. Vote as you like, the fact of elections makes the real liberal-feudal situation in the country legitimate, and the National Guard is the power support of this decaying, constantly lying regime.
          1. kepmor
            kepmor April 27 2016 11: 28
            +1
            Your post tremendous RESPECT-PLUS !!!
            The good news is that the forum is becoming more and more "members of the forum" who soberly assess the state of affairs in the country, what role our rulers play in plundering the country and fooling the people!
          2. gladcu2
            gladcu2 April 27 2016 20: 14
            +5
            Carbine

            You want, you can consider me a Putinist. Although I am a citizen of another country. However, I declare this without hesitation.

            You dear "carbine", could not make a sensible proposal that VVP is doing wrong. The fact that you say that the economic situation in Russia is bad, so it is bad everywhere, both in the USA and in Canada. And this can be explained by general integration into a single international economic system.

            And the people who make up the government are probably sitting there under the terms of an unspoken agreement. As representatives of opposition interests, so as not to undermine the balance in the state.

            GDP did not allow confrontation in the country. For many years after the Chechen wars, calm.

            On any issue, corruption, insufficient industrial development can give an absolutely reasoned answer. Why and when there may be changes.

            The only thing I can’t find for myself is why education is not being translated into the system. Perhaps their hands just didn’t reach.
            1. NordUral
              NordUral April 28 2016 09: 21
              +2
              GDP did not allow confrontation in the country. For many years after the Chechen wars, calm.

              On any issue, corruption, insufficient industrial development can give an absolutely reasoned answer. Why and when there may be changes.

              The only thing I can’t find for myself is why education is not being translated into the system. Perhaps their hands just didn’t reach.


              And everything is calm at the cemetery ..
              Why is this not a system in education - a very coherent system of extermination of thinking generations.
          3. Shark Lover
            Shark Lover April 28 2016 07: 47
            +4
            once, I became the head of a company, a hired leader. The staff is small, about 30 people. Theft flourished (so, quietly), "worked" with families (worked hard, weave intrigues). So that's it. To set up all this economy, remove the ballast (dismiss), set up work (not manual control), etc. It took me 4 YEARS !!!!!! This is an office, small production, warehouse and supply. All on the heel of a total of 1000 squares, naturally in one city. By the way, 10 years before that, no one deliberately broke up, it itself, so, rotted. There were no politicians and other riffraffs at all, the company was local. This is so, for example, the scale of the country, the management system and "assistants".
          4. V. Salama
            V. Salama April 28 2016 15: 36
            -1
            Quote: Karabin
            cannot take control in any way. My dear, 16 years have passed ... But at such a pace he will take control over 50 years.

            "Politics is the art of protecting the poor and the rich from each other." If the captain skillfully manages a ship that is sailing in the wrong place and in such a way that it is difficult to guess for 16 years, then we must pay tribute - this is a high art, admires a part of the electorate and, faith in a bright capitalist future. And it is pointless to discuss questions of faith, especially since it is sinful to deprive the poor of faith. Here, only education can help, which we have, how is it now? - "not translated into the system", damn it ... Health care is probably "translated" ...
          5. The comment was deleted.
        2. Svidetel 45
          Svidetel 45 April 28 2016 00: 28
          +3
          But he is taking control of the state very slowly, Stalin had enough for 10 years, and at such a pace as Putin, these "worms" will be able to destroy the state before he takes control of it. It is high time to stop playing the game of "good and fluffy", otherwise missiles will not take off in our country, money from the budget will not reach consumers, streams of lies and slander from the media and TV channels will pour out at our expense on Russia, etc. , it's time to put into full operation the articles of the Criminal Code for sabotage and treason, Lavrenty Pavlovich, ay.
        3. NordUral
          NordUral April 28 2016 09: 15
          0
          There is one question all the time in my head - and if Putin himself is a liberal, then how should we evaluate this process? Who knows?
          1. Pavel Koltunov
            Pavel Koltunov April 29 2016 00: 12
            +1
            if Putin himself is a liberal, then how should we evaluate this process? Who knows?


            To understand and know to wear a miracle and to strain yourself. For example, to study the Constitution, our Soviet and compare with the current one. Everything is in the internet. Good luck.
      3. Volgobalt
        Volgobalt April 27 2016 08: 33
        +7
        There is such a nation of trainers, so they support each other, all of them have few revolutions!
      4. Uralets
        Uralets April 27 2016 09: 50
        +1
        Well, as I remember, according to the Law on Mass Media, shareholders are prohibited from interfering in editorial policy. Or ... We need our own, "manual", fifth column laughing
      5. NordUral
        NordUral April 28 2016 09: 12
        +2
        There is no Russian State, there is an occupation administration, as if they would not hang noodles on our ears. In the present State there would not be such a government and the Central Bank, and much more would not exist.
        1. atalef
          atalef April 29 2016 17: 47
          -1
          Quote: NordUral
          There is no Russian State, there is an occupation administration, as if they would not hang noodles on our ears.

          Well, it's you all the same in vain. Of course, you can disagree with the methods, but this is certainly not occupational.
          Quote: NordUral
          In the present State there would not be such a government and the Central Bank, and much more would not exist.

          And what does the Central Bank not like for you?
      6. V. Salama
        V. Salama April 28 2016 15: 01
        0
        Quote: Aleksander
        ... how it happened that the Russian state maintains (through Gazprom) the anti-Russian Russophobic "Echo of Moscow", and until recently, "Rain" - that’s beyond my head.

        "the same discovery for me" - what state, such is Gazprom.
        ... the state is an instrument for protecting the interests of the ruling class. ... There is no question that would be intentionally or unintentionally so confused by bourgeois political scientists and ideologists as the question of the state
        VI Lenin
      7. aleksey980
        aleksey980 1 May 2016 11: 29
        +2
        The answer, it seems to me, is simple and becomes clear together with the answer to the question: "how to make every trash" put itself on a pencil "?" We made a drain ditch where they flock like flies.
    3. The comment was deleted.
    4. Finches
      Finches April 27 2016 06: 10
      +73
      If on the central channel of Russia, on the eve of Victory, the SS officer’s dance with his bedding is shown quite calmly, a Ukrainian with fascist ideology has been working on NTV for a long time, and a film is being broadcast in the cinemas in the cinemas with .. , then you don’t need to print any list - everything is already clear with our media! Prostitutes were them and remained!
      1. Andrey Yuryevich
        Andrey Yuryevich April 27 2016 06: 17
        +6
        Quote: Finches
        If on the central channel of Russia, on the eve of Victory, they calmly show the dance of an SS officer with his bedding,

        removed from the tongue! hi
        1. Angara
          Angara April 27 2016 06: 52
          -1
          Quote: Andrey Yurievich
          removed from the tongue!

          Man, are you typing in the language ??? belay In how progress has stepped !!!! wassat
      2. Rurikovich
        Rurikovich April 27 2016 06: 23
        +12
        Quote: Finches
        If on the central channel of Russia, on the eve of Victory, the SS officer’s dance with his bedding is shown quite calmly, a Ukrainian with fascist ideology has been working on NTV for a long time, and a film is being broadcast in the cinemas in the cinemas with .. , then you don’t need to print any list - everything is already clear with our media! Prostitutes were them and remained!

        Not directly in the eyebrow, but rather in the eye good hi
        1. Angara
          Angara April 27 2016 06: 53
          +10
          Quote: Rurikovich
          Not directly in the eyebrow, but rather in the eye

          Fingal to the studio laughing
      3. 222222
        222222 April 27 2016 08: 57
        +11
        Zyablitsov (3) RU Today, 06:10 ↑ New
        If on the central channel Russia on the eve of Victory is completely calmly shown
        .. "
        ..then a legitimate question arises: "HY from HY?"
        Konstantin Lvovich Ernst (February 6, 1961, Moscow) - Soviet and Russian television figure, media manager, producer, screenwriter. General Director of Channel One OJSC ????
        Oh and oh how many questions on .. broadcasting ...
        1. Platonich
          Platonich April 27 2016 17: 32
          +1
          This is just a puppet - see the root, brother!
      4. Platonich
        Platonich April 27 2016 17: 30
        +1
        The media has nothing to do with it, look who the owners are, who contains them and directs them!
    5. Andrey Yuryevich
      Andrey Yuryevich April 27 2016 06: 16
      +4
      Announce all hostile funded TV channels ...
      1. Very old
        Very old April 27 2016 06: 29
        +7
        I join the wish to "read out"
        Such schools should be known not only in person, but also by name, patronymic, last name ... nursing

        That's about "RG" - unexpectedly. THIS IS am from me to her
        1. CONTROL
          CONTROL April 27 2016 07: 25
          +1
          Quote: Old very
          You need to know such universities not only in person,

          And where is the face? ...
          What they show us - show! - it seems, another part of the body ... with unpronounceable (indecent ...) - but so often used in everyday speech! - the name!
        2. Starover_Z
          Starover_Z April 27 2016 07: 36
          +6
          Quote: Very old
          That's about "RG" - unexpectedly. THIS is from me to her

          That's for sure! AT bold "" quotes The word Russian in the header title!
          Apparently, the reason for the uneasiness on the part of individual media sites is related to the fact that their management team did their best to hide from readers (viewers, listeners) the fact that the media was being fed from the hands of representatives of foreign states.

          In the development of democratic revealing - and if you are not an enemy, why are you hiding? - get them to print out the sponsor's office and its state ownership!
        3. North Christmas Tree
          North Christmas Tree April 27 2016 08: 15
          +5
          Yeah ... I agree about the WG .... Suddenly, right. Or am I so naive ...?
          No, of course I haven’t read the press for a long time, but still ... !!!! Russian newspaper!
        4. NordUral
          NordUral April 28 2016 09: 27
          +1
          Old! What is there to be surprised already? The Russian Central Bank? .. The Russian government? .. and some sort of newspaper with such a good name. The question is different - and whose Russia itself?
          1. atalef
            atalef April 29 2016 17: 48
            0
            Quote: NordUral
            Old! What is there to be surprised already? The Russian Central Bank? .. The Russian government? .. and some sort of newspaper with such a good name. The question is different - and whose Russia itself?

            Of course, the Russians.
      2. Angara
        Angara April 27 2016 06: 57
        +3
        Quote: Andrey Yurievich
        announce all hostile funded tv channels

        And who needs it ??? Who looks and believes that they are broadcasting from the box ??? Only ordinary people who have nothing to do. Or am I wrong? And the one who knows how to use brains will figure it out 2 + 2 always 4. Moreover, they broadcast either EP or opposition from the mailbox. Something like this.
    6. Bobxnumx
      Bobxnumx April 27 2016 07: 33
      +5
      Yes, here's another question - "Echo of Moscow" is pouring information "the Americans need" into the ears of the people, and why is Gazprom financing all this? what
      1. Dembel77
        Dembel77 April 27 2016 10: 56
        +4
        What can I say? The curtain slowly opens. At this pace, it will go further, in a hundred years from now we will know-and-and-and-and-all-e-e-e-e! Hooray, comrades! But is it possible so that immediately and about all the truth-womb? Or weak?
      2. Cat man null
        Cat man null April 27 2016 13: 47
        +1
        Quote: Bob0859
        Yes, here's another question - "Echo of Moscow" is pouring information "the Americans need" into the ears of the people, and with what pretext is all this funded by Gazprom?

        - that Echo pours - I agree
        - But with what, in fact, fright did you decide that Gazprom is financing this?

        For reference: a brief history of how the Echo turned out to be the property of Gazprom:

        - in 1992, a certain V.A. created the so-called "Bridge Group"
        - one of the divisions of this group was Media-Most CJSC holding (NTV, NTV +, TNT TV companies, Segodnya newspaper, Itogi, Seven Days, Caravan of History magazines, Ekho Moskvy radio)
        - by the beginning of the 2000s, it happened by chance (GYYY laughing ) so that Media-Most was credited .. thereby by Gazprom .. moreover, loans were issued against the security of shares of Media-Most CJSC
        - At some point, Gazprom demanded the repayment of this loan. Unable to pay, Media-Bridge became the property of Gazprom. With all the giblets, so to speak
        - the transition to Gazprom was accompanied by a couple of funny conditions:
        1. Publications included in the company are obliged to make a profit
        2. As long as they bring this profit - Gazprom does not interfere in their editorial policy (which, incidentally, was not always respected .. well, oh well)
        - Most of the publications previously included in the company have long been disbanded. But NTV and Echo of Moscow are still alive. On the principles of, I repeat, self-sufficiency.

        In this way, that Gazprom contains Yehu Moskvy is nothing more than a legend.

        That's something like yes
        1. NordUral
          NordUral April 28 2016 09: 29
          -1
          How many words, but everything seems to be far from it.
          1. Cat man null
            Cat man null April 29 2016 01: 09
            0
            Quote: NordUral
            How many words, but as if far from it

            - catch a lie, or admit that you do not own the item ..

            Tell me already, a thread .. in the case .. otherwise I have only heard sobs from you from some incoherents.

            - You are given some facts
            - You say "everything is wrong"
            - So you know HOW? Or .. DO NOT KNOW?

            And? wink
      3. g1v2
        g1v2 April 27 2016 15: 36
        +1
        In such a way that people see who is who. In the USSR, people did not know who Yeltsin was and what he wanted — we are seeing the result. And so, these figures do not hold back showing who they are on the Echo of Moscow. I think that after watching the performances of Navalny and Kasyanov there, only a full down vote for them. And if they did not spread incriminating evidence on themselves, then there would be more downs voting for them. Few people are seriously interested in politics, but here is a truth-teller, such as Yatsenyuk or bulk - they say a fighter with corruption, the government exposes. People like these. And then it turns out post-Maidan Ukraine or Yeltsin Russia and millions of sheep cry stunned - we didn’t like that, and they deceived us. Where is our sausage of two twenty and industry? Well, so that there are fewer sheep and there is an echo of Moscow - so that the people know their heroes of the Pravodorubov and understand who they are and who is behind them. hi Of course there will always be sheep, but as the elections in Kostroma show, there are fewer of them.
        1. gladcu2
          gladcu2 April 27 2016 20: 22
          +1
          g1v2

          In the USSR, many knew who Yeltsin was. But there were a minority of them.
          But the most striking thing is that in the late USSR, the media were already conducting anti-state subversive activities. But it is striking that the KGB, even with the collapse of the USSR, remained a powerful and powerful structure. It seems that for some reason the KGB closed its eyes to these events.
      4. atalef
        atalef April 29 2016 17: 51
        0
        Quote: Bob0859
        Yes, here's another question - "Echo of Moscow" is pouring information "the Americans need" into the ears of the people, and why is Gazprom financing all this? what

        The task of E.M. 0 is one, to vent excess steam, of dissatisfaction. It seems like they say, that means nothing is lost.
        E.M belongs to Gazprom, Gazprom-Media determines the editorial policy and would like to close E.M long ago and kicked Venediktov, and he is one of the first persons in all the Kremlin pools.
        Therefore - I conclude that he copes with the task assigned to him.
    7. siberalt
      siberalt April 27 2016 11: 39
      +5
      Heh. Yes, just for one advertisement of whatever foreign "gadgets", in the form of a remedy for constipation on our TV, will be enough to pay a fine of 50 thousand rubles. for a hundred years. laughing
      Let's recall our First Channel for organizing the opening of the Sochi Olympics, when out of 16 directors of the shown action about "bloody communists" only one was Russian, and that one was Konstantin Ernst. But they paid for this libel on Russian "drums" (in Gunyaev's way) from our budget. Who is sponsoring whom?
    8. Lex.
      Lex. April 27 2016 16: 58
      +1
      And where is the Echo of Moscow
    9. Lex.
      Lex. April 27 2016 16: 58
      +1
      And where is the Echo of Moscow
      1. visitork67
        visitork67 April 27 2016 22: 55
        0
        They are completely content. Separate list.
      2. NordUral
        NordUral April 28 2016 09: 31
        0
        Get some sleep, buddy.
    10. Platonich
      Platonich April 27 2016 17: 13
      0
      ... you still publish TV channels, so in general people will go crazy!
      1. NordUral
        NordUral April 28 2016 09: 32
        0
        There is no one to go crazy in the madhouse, only to be treated if there is a desire.
  2. KOH
    KOH April 27 2016 05: 51
    +9
    Russian newspaper-Anti-Russian newspaper, has long been clear ...
  3. 33 Watcher
    33 Watcher April 27 2016 05: 52
    +11
    And why only after such an innovation did Roskomnadzor not hear about it! .. First of all, from “non-living” media.
    But I liked it. In general, if you follow the precepts of those who finance them - you just need to ban and expel from the country, landing, too, is an option. After all, this is exactly what they do in the most democratic and freedom-loving countries. laughing
    1. CONTROL
      CONTROL April 27 2016 07: 27
      +2
      Quote: Observer 33
      And why only after such an innovation did Roskomnadzor not hear about it! .. First of all, from “non-living” media.
      But I liked it. In general, if you follow the precepts of those who finance them - you just need to ban and expel from the country, landing, too, is an option. After all, this is exactly what they do in the most democratic and freedom-loving countries. laughing

      "Turkish Fuhrer" finally cuts them! According to janissary traditions ...
  4. cap
    cap April 27 2016 05: 54
    +10
    “It seems that for many Russians it would still be useful to know which foreign state (foreign company) invests in a certain Russian media outlet and how much. Russian interests.
    Author Volodin Alexey "


    We know this for a long time, but thanks anyway Alexey!
    Forewarned is forearmed. hi
  5. vjatsergey
    vjatsergey April 27 2016 05: 54
    +8
    I didn’t doubt all sorts of comedians and snobs, but the Russian newspaper surprised me.
    1. V.ic
      V.ic April 27 2016 06: 14
      +10
      Quote: vjatsergey
      Russian newspaper surprised

      Why be surprised? Once the former editor of "Ogonyok" in the era of the so-called. "Perestroika" a certain Mr. Korotich fled to SsySiA. As the "tagged" Moisha Humpback said = "new thinking".
  6. fa2998
    fa2998 April 27 2016 06: 02
    +17
    We survived, "Rossiyskaya Gazeta", the OFFICIAL mouthpiece of the Russian government, got into a company with other impartial media outlets. After all, all governing bodies MUST get it. In principle, it was said before that our government was dancing to the tune of the United States! negative hi
  7. V.ic
    V.ic April 27 2016 06: 10
    +17
    If the Central Bank invests people's money in the securities of the USA, about which everyone is notified, then should it not be concluded from this fact: a) the Federal Reserve System is our "six" (!) lol or b) the Central Bank is the "six" of the Federal Reserve System of the USSR (?) crying
    1. Angara
      Angara April 27 2016 06: 59
      +2
      Quote: V.ic
      a) the US Federal Reserve System is our "six" (!) or b) The Central Bank is the "six" US Federal Reserve System (?)

      Or maybe it is equal ??? wassat
      1. V.ic
        V.ic April 27 2016 07: 21
        +3
        Quote: Angara
        Or maybe it is equal?

        It is unlikely. When two or more "objects" interact, there is always someone = someone "has". Otherwise it is not an interaction
  8. Ayujak
    Ayujak April 27 2016 06: 11
    +2
    Quote: vjatsergey
    I didn’t doubt all sorts of comedians and snobs, but the Russian newspaper surprised me.


    Really. You are amazed. What the hell? ... Is Rosneft and Gazprom unable to help the WG ??? I understand that there is a minority issue. After all, the main shareholder is the state. But still. After all, the package could be distributed among your own.
  9. mamont5
    mamont5 April 27 2016 06: 17
    +4
    Quote: Mahmut
    Announce the whole list! (Shurik's new adventures)

    Yes, it is desirable. And not so, sporadically, but regularly and widely. All over the country. The country must know its "heroes".
    1. CONTROL
      CONTROL April 27 2016 07: 32
      +1
      Quote: mamont5
      Quote: Mahmut
      Announce the whole list! (Shurik's new adventures)

      Yes, it is desirable. And not so, sporadically, but regularly and widely. All over the country. The country must know its "heroes".

      Open any newspaper, read the output! Everything is printed there: editors, publishers, printing house ... sponsors! (special thanks, kiss in the ass ... how is it with the next holiday weekend in the Seychelles? ...) ... the owners ... and - information about the registration of media outlets in government agencies there are all kinds of ... Everything is legal! What do you think?
  10. Neophyte
    Neophyte April 27 2016 06: 21
    +3
    I don’t read newspapers either before lunch or after lunch! I advise everyone to show cookies to hired persons
    western chamberlens!
  11. CORNET
    CORNET April 27 2016 06: 30
    +8
    It was high time that this was introduced, and not only in the media ... How many different funds, etc. And the propaganda is very subtle and unobtrusive! What about school textbooks? Who is the sponsor and who is the co-author of these creations ..?
    1. Orionvit
      Orionvit April 27 2016 21: 30
      0
      Absolute true. Publish a list of all Western funds, and it’s better to cover them up, as they are conducting subversive activities. They covered one, so they can when they want.
  12. Maximars
    Maximars April 27 2016 06: 46
    +3
    How many did not read "Rossiyskaya Gazeta", so in it always the honors are our "great" state. managers, and the "state." can be interpreted as both sovereign and state.
  13. EvgNik
    EvgNik April 27 2016 06: 50
    +3
    I went to "Snob" once, out of curiosity. Interesting people gathered there. And with chagrin I learned that Dmitry Glukhovsky was hanging around there (Metro-2033). Removed from my library.
    And what to read from newspapers - yes, hell knows. My wife reads AIF and trusts them. And there, who knows, on whom does this newspaper depend?
    1. Anglorussian
      Anglorussian April 27 2016 19: 06
      +1
      Glukhovsky in Jerusalem studied journalism and once declared that the greater part of the Russian people is the product that should be washed away in the toilet bowl of history. And in comparison with the snob, even Echo is a patriotic product.
      I went to "Snob" once, out of curiosity sad
    2. NordUral
      NordUral April 28 2016 09: 35
      +1
      AIF is the same abomination as the light, both had their hands on the collapse of the Union and our fooling.
      1. atalef
        atalef April 29 2016 17: 53
        0
        Quote: NordUral
        AIF is the same abomination as the light, both had their hands on the collapse of the Union and our fooling.

        AIF was a good newspaper, which can not be said about it now.
  14. X Y Z
    X Y Z April 27 2016 06: 55
    +2
    Quote: Enot-poloskun
    I am surprised. In the list is Kommersant. Suddenly.


    But what's so surprising? Everything has long been clear, but the Russian newspaper is a scandal!
    1. Tambov Wolf
      Tambov Wolf April 27 2016 10: 50
      +3
      What a scandal? Half of the government works for the United States, so why does the newspaper covering the activities of this "government" not work for the same United States and not be subsidized from there?
  15. Th1rt3en
    Th1rt3en April 27 2016 06: 57
    +1
    Maybe not worth one size fits all? "Snob" and "Grani" next to "Kommersant" and "Vedomosti" look strange, to put it mildly. Moreover, the latter are engaged in normal journalism, and do not pour slop like the former. Feel the difference, as they say.
  16. Yak28
    Yak28 April 27 2016 06: 57
    +3
    I don’t understand why on different programs, radio stations, political talk shows, they call characters from Ukraine, Poland, the USA, as well as pro-Western citizens of Russia who pour water on Russia throughout the country, criticize the country's policy. You can imagine that a Russian journalist is in the USA Live criticized the president’s policy, the country, said bad things about the USA? Tomorrow this channel would not exist anymore, and we have frankly anti-Russian channels, newspapers, radio stations that blossom and smell wink
    1. Tanya
      Tanya April 27 2016 08: 32
      +3
      In order for those of our citizens who perceive the world around them through talk shows to see the real representatives of the "partners" in the most unsightly form. Antiadvertising of common people in the most accessible form. I would even say in an insidious manner. wassat
  17. Alex von Dorn
    Alex von Dorn April 27 2016 06: 58
    +2
    The sent Cossacks .... I was surprised to find no "Echo of Moscow" in the list.
    1. Stirbjorn
      Stirbjorn April 27 2016 09: 30
      +3
      it contains Gazprom, everything is in order fellow
      1. Cat man null
        Cat man null April 27 2016 14: 46
        0
        Quote: Alex von Dorn
        "Echo of Moscow"

        Quote: Stirbjorn
        its Gazprom contains

        - can you prove it?

        I described there a little higher .. the piquancy of relations between Gazprom-Media (and Echo, in particular), with Gazprom itself ..
  18. rotmistr60
    rotmistr60 April 27 2016 07: 04
    +1
    for many Russians it would still be useful to find out which foreign state

    It’s useful to find out, but Russians reading and watching already know what kind of media they are blowing into the Western pipe. Therefore, this will not be a great discovery.
  19. sa-ag
    sa-ag April 27 2016 07: 05
    +2
    "... One of them: why did the foreign funding for the mass media, which is the official publication of the Russian government, need?"

    Well, it turns out that this is a joint printing organ, if so, then one pulls the other, what is the government body itself?
  20. aszzz888
    aszzz888 April 27 2016 07: 06
    +2
    Why did you need foreign funding for the media, which is the official press organ of the Russian government?

    A complete mess and collapse. Shame on you! angry
    1. dima mzk
      dima mzk April 27 2016 07: 21
      +2
      all this garbage was brought back in the 90s, as well as Soros textbooks in schools
  21. Boris55
    Boris55 April 27 2016 07: 09
    +6
    It is a pity that the author did not consider other ways of financing "our" media by our enemies.

    How the State Department, through funding the media, has determined their policies since perestroika.

    "... In our country, the TNS research company is engaged in the formation of media ratings. It is engaged in measuring the audience of television channels, print media, radio and Internet sites, monitoring advertising, and also conducts marketing research ..." full text: http: // www .aif.ru /

    "... Internationally, with 2008, TNS has been part of the WPP holding and its KANTAR research unit ..."

    "... Ratings give channels the opportunity to plan their broadcasts in such a way as to maximize sales of advertising time. Channels set very high prices for advertising during rating programs ..."

    Pay attention that we advertise TV, and most importantly, who is the ultimate owner of the advertised product. As a rule, these are foreign firms. So, through the definition of ratings, the State Department actually "forces" businessmen to finance those TV channels that, in their opinion, are pursuing the correct policy - the more shit on our heads, the higher the rating, the more green on the account of the media.
  22. Gardamir
    Gardamir April 27 2016 07: 38
    +4
    Why are everyone surprised? If
    the Russian state maintains (through Gazprom) the anti-Russian Russophobic Echo of Moscow, and until recently, Rain

    on the central channel of Russia, on the eve of Victory, the SS officer’s dance with his bedding is shown quite calmly, a Ukrainian with a fascist ideology has been working on NTV for a long time, and a movie with ..
  23. Monster_Fat
    Monster_Fat April 27 2016 07: 51
    +8
    Oh, come on, right away, straight - "foreign agents". It's just that the means of management (or part of these funds) and financing of these media are taken offshore - that's all. If you look, we have 75% of companies and manufacturing enterprises in one way or another, either owned by foreign owners, or managed from offshore where they go and all of them arrive. "Foreign Agents". Yeah. If you look at who and where keeps money accounts and takes money from there for financing, and whose recommendations are followed, then it turns out that we, and the Central Bank is a "foreign agent" and that no one is "soared" about this. ..
    1. Orionvit
      Orionvit April 27 2016 21: 22
      0
      You kindly confuse economic activity with the sphere of influence on the minds. Not controlled formation of public opinion, this is a direct threat to the state. True, I agree that no one has yet canceled the economic component.
      1. Monster_Fat
        Monster_Fat April 28 2016 08: 29
        +1
        I do not "confuse" anything. The central bank deprived the whole country, every person in it of cheap loans for the sake of the Fed and for the sake of fulfilling the recommendations of the IMF, the director yelling at the staff and threatening him with dismissal if they even hint about the payment of unpaid salaries to them on time, etc. , concern in our country every citizen and from which no one can get rid of, are a greater "sphere of influence on the minds", "uncontrolled formation of public opinion" and "direct threat to the state" than some "penny" media like "Echo", "Rain" and so on from the "influence on the minds" which can be got rid of with one turn of the switch, just turn it off, do not listen to the nonsense that they "carry". And, here is the Central Bank, beggarly salaries, which still do not pay, etc. you will not be able to "turn off".
    2. NordUral
      NordUral April 28 2016 09: 40
      +1
      Your conclusion is correct, and why should the agents take a steam bath.
  24. Million
    Million April 27 2016 07: 55
    +7
    This once again confirms that there is no independent and not for sale press
  25. Sars
    Sars April 27 2016 08: 01
    +5
    Radio Echo of Moscow, funded by the state corporation Gazprom! It seems they should not be agents.
    And the financing of the "belolentochniks" (Navalny, Ksyusha, whose mother is a senator) came from Skolkovo.
  26. wanderer_032
    wanderer_032 April 27 2016 08: 13
    0
    At least for citizens to understand how much interest in such media really reflects objective data and Russian interests.

    I fully support here. This is a very important topic. Information rules the world.
  27. dummy
    dummy April 27 2016 08: 16
    +6
    [quote = article] [quote]
    There is also an unexpected representative of this list. Quite unexpected ... It turned out that Rossiyskaya Gazeta also receives foreign funding for information activities. The very combination of the words "Rossiyskaya Gazeta" (FSBI "Editorial Office of" Rossiyskaya Gazeta ") receives foreign funding" looks like a kind of oxymoron. But it really does get ... [/ quote]
    What surprises you? The Central Bank of the Russian Federation also seems to have Russian characters in its name, but according to Article 75 of the Constitution, it has the right not to obey (or has no right to obey?) The Russian government. That is why Ulyukaev goes to Tefft to share Russian property.
  28. Jääkorppi
    Jääkorppi April 27 2016 08: 32
    +13
    Oh, I beg you !!! Who was in the Kremlin in the 90s? Who led the privatization? At the opening of the Yeltsin Center, who laid flowers at the Yeltsin monument? The Presidential Library named after whom? And you about the Russian newspaper !! Or all of a sudden, upon seeing the bestial grin of the West, Russia abandoned liberal values ​​and embarked on the path of protecting its national interests! And in our country the whole bourgeoisie has turned into patriots? Take off your pink glasses !!!
  29. sergey2017
    sergey2017 April 27 2016 08: 39
    +3
    It is not clear why there are no radio stations in this list, for example "Echo of Moscow"?
  30. Pvi1206
    Pvi1206 April 27 2016 08: 40
    +4
    At the newsstand.
    - Do you have newspapers?
    - "Pravda" - no, "Russia" - sold, "Komsomolskaya Pravda" - went from hand to hand ...
    1. Karabin
      Karabin April 27 2016 10: 08
      +9
      Quote: Pvi1206
      - "Pravda" - no, "Russia" - sold, "Komsomolskaya Pravda" - went from hand to hand ...

      Remained "Trud" for 3 kopecks.
      1. Cat man null
        Cat man null April 27 2016 14: 53
        0
        Quote: Karabin
        Quote: Pvi1206
        - "Pravda" - no, "Russia" - sold, "Komsomolskaya Pravda" - went from hand to hand ...

        Remained "Trud" for 3 kopecks.

        - do not misinterpret the classics laughing

        Quote: Newsboy
        There is no "Truth", "Soviet Russia" is sold, "Trud" remains for three kopecks!

        - By the way, what years is the joke?

        I heard him somewhere in 72-75, and you?
  31. evgmiz
    evgmiz April 27 2016 08: 43
    +5
    It should not be ruled out that the government itself, or rather its members, along with Rossiyskaya Gazeta, are financed from abroad.
    1. Orionvit
      Orionvit April 27 2016 21: 37
      +2
      Why tell me to fund the government when they have a feeder all over the country. Talk nonsense. The only thing officials can buy is the legalization of stolen money abroad. And most are bought.
  32. KRIG55
    KRIG55 April 27 2016 09: 05
    0
    If all the cards are needed, then appropriate measures must be taken.
  33. ibu355yandex.ru
    ibu355yandex.ru April 27 2016 09: 07
    +2
    These publications should not be fined, but closed to one well-known Fena! If the Government and special Bodies have a desire to protect the statehood of Russia.
  34. Erg
    Erg April 27 2016 09: 10
    +3
    I don’t read newspapers, if I look at the box, I have to talk to him (obscenities). Find out almost all the news here hi
  35. mitya24
    mitya24 April 27 2016 09: 23
    +2
    Oh, people, and you want to say that the Federal Service for Supervision of Communications (located in the introduction of the Ministry of Communications and Mass Media, i.e. the Government of the Russian Federation) will publish a compromise on itself? Come on you.
  36. u22
    u22 April 27 2016 09: 34
    +2
    Quote: sergey2017
    It is not clear why there are no radio stations in this list, for example "Echo of Moscow"?

    It turns out that this is all native, our property))) The state needs to have an official garbage pit, so to speak, where all interested liberal citizens can spoil. But with RosGazeta, really, somehow it turns out incomprehensibly. Most likely, an article will appear soon that these are all lies and the WG is purely ours - Russian)) It’s very possible that it’s not so Russian either, there really are such a confusion that you don’t know whether or not to believe
  37. Nitarius
    Nitarius April 27 2016 09: 38
    +2
    The Russian NEWSPAPER surprised .. to be honest! I didn’t know what was being fed there!
  38. Basil50
    Basil50 April 27 2016 09: 54
    +3
    As almost all * democrats * state * they * are forced * to import RUSSIA to lead * the light of democracy *, and thus * work * for the benefit of the * ungrateful * electorate. It’s just that everyone * these * is allowed to sit on the support of foreigners, and some settled on the neck of the state raises many questions, and questions arise about the responsibility or rather the irresponsibility of officials.
  39. xomaNN
    xomaNN April 27 2016 10: 05
    0
    The principle "Whoever eats a girl's dinner, he dances her wassat "It also spreads to the media. From the materials of" Nov. G "foreign ears immediately peep out. They love to splash mud there in the Russian Federation.

    But "RG" -? Misunderstanding bully
  40. koralvit
    koralvit April 27 2016 10: 14
    +3
    In practice, this is a quiet subversive activity against Russia, one might put it this way, the preparation of the "Maidan" in Russia, with the consent of our liberal government.
  41. R-22
    R-22 April 27 2016 10: 19
    +1
    It would also be necessary to bring radio stations to clean water!
  42. ava09
    ava09 April 27 2016 10: 22
    +1
    (c) The very combination of the words "Rossiyskaya Gazeta" (FSBI "The editorial office of Rossiyskaya Gazeta") receives foreign funding "looks like an oxymoron. (c)
    Well, what do you mean, even if the name of the country from a combination of two letters "RF" does not cause associations with an oxymoron, then it will do.
  43. vetlan19
    vetlan19 April 27 2016 10: 31
    +3
    Quote: Angara
    Hangar (2) Today, 06:57 ↑ New
    Quote: Andrey Yurievich
    announce all hostile funded tv channels
    And who needs it ??? Who looks and believes that they are broadcasting from the box ??? Only ordinary people who have nothing to do. Or am I wrong? And the one who knows how to use brains will figure it out 2 + 2 always 4. Moreover, they broadcast either EP or opposition from the mailbox. Something like this.


    It seems to me that you always need to think ahead. About what will happen next from the current situation.
    So.
    Not only every resident of Russia can use the brains in the direction necessary for the safety and health of the state. For this we need, at least propensity, for such use.
    By the rule of 20/80, this is 20% of the adult population.
    Further. Of these 20 percent of adults and reasonable, again by the rule of 20/80, only 20% are patriots.
    It is the patriots who can educate the young generation in the spirit of love and care for their homeland.
    Third: Who will be brought up, as you call "... those ordinary people who have nothing to do."?
    It is clear that not all ordinary people are patriots. Not everyone is directly involved in education.
    But from the ill-mannered or educated "WRONG" inhabitants, a weak-willed (well, if so!) Mass grows, indifferent to the interests of their country.
    And therefore - you need to fight for your children and fellow citizens.
    Not only that - Toughly necessary!
    Revealing, explaining and suppressing the countless head hydra of imperialism and reaction!
    Enema them all!
    Horror of some kind! am
  44. epsilon571
    epsilon571 April 27 2016 10: 39
    +5
    Well, finally, you begin to see clearly, and yet all this has long been an obvious fact of our reality. Forget about CT, show independence and watch "Public Television", (as I know) Konstantin Ernst has not yet reached it. Life News is an example of this transformation today. This media holding began as a serious news channel with the ambitions of the BBC, but has turned into an entertainment dump where presenters with non-Russian names carry all sorts of nonsense distracting people from the main thing - the country's economic situation and real problems in its society.

    Something like this, but we will definitely talk about the Constitution and the change of government, whose well-known representatives play in the interests of foreign capital.
  45. Kibl
    Kibl April 27 2016 11: 01
    +3
    And in Latvia, all media (paper and electronic) are all fed from a foreign feeding trough. And not only from the West, but also from Russia. Moreover, Russian oligarchs finance the most nationalist publications like "Neatkariba Avize" and many thanks to them for that,
  46. Victor-M
    Victor-M April 27 2016 11: 07
    +1
    Competently media-loshkov lit, you will not find fault, referring to the untouchability of the media, in contrast to our Western "partners", insolently prohibiting the opposition pro-Russian media. So their - adversaries. laughing
  47. tehnokrat
    tehnokrat April 27 2016 11: 21
    +1
    Quote: aszzz888
    A complete mess and collapse. Shame on you!

    Precisely, shame and disgrace! And "RG" will have to explain itself somehow.
    It's a shame for the Power ...

    By the way, something is not heard in the comments of the rumble from the lawyer pool:
    "Let the LADY work! You all do not like your government! ..", etc.
    And why would it?
  48. nikoma2015
    nikoma2015 April 27 2016 11: 48
    +1
    So, is the Russian newspaper also sold to the Americans? Here are the bastards! My friends and I don't buy this newspaper anymore. Basta! Ready for a "green" in a black ass to kiss, and still savor
  49. siberalt
    siberalt April 27 2016 11: 50
    +3
    Quote: siberalt
    Heh. Yes, just for one advertisement of whatever foreign "gadgets", in the form of a remedy for constipation on our TV, will be enough to pay a fine of 50 thousand rubles. for a hundred years. laughing
    Let's recall our First Channel for organizing the opening of the Sochi Olympics, when out of 16 directors of the shown action about "bloody communists" only one was Russian, and that one was Konstantin Ernst. But they paid for this libel on Russian "drums" (in Gundyaevski) from our budget. Who is sponsoring whom?
  50. Uncle Murzik
    Uncle Murzik April 27 2016 14: 27
    0
    wonderful things are your Lord!